Ptali jsme se fanoušků. Přinášíme výsledky velkého tygřího dotazníku!
Liberec - V minulých týdnech měli fanoušci Bílých Tygrů možnost zapojit se do velkého dotazníku, v němž jsme zjišťovali názory našich příznivců na současnou koronavirovou pandemii a další informace, které nám pomohou poznat svou cílovou skupinu. Níže zveřejňujeme kompletní výsledky tohoto průzkumu.

Do dotazníku, který probíhal od 24. října do 2. listopadu, se za těchto devět dní stihlo zapojit neuvěřitelných 1 786 fanoušků. Všem účastníkům ještě jednou děkujeme! Z těchto respondentů bylo 66 % mužů a 34 % žen, mezi nimiž mělo zastoupení celé spektrum věkových kategorií.
Více než polovina respondentů, zhruba 52 %, měla zakoupenou permanentní vstupenku v sezoně 2019/20, ještě více, necelých 53 %, pak má zakoupenou permanentku pro ročník 2020/21. Většinu respondentů tak tvořili majitelé permanentních vstupenek.
Téměř půlka z fanoušků uvedla, že bydlí v Liberci. Pokud připočteme širší okolí, z něj je většina všech respondentů, nicméně hned 11 % příznivců uvedlo, že na zápasy Bílých Tygrů dojíždí více než 100 km. Nejčastějším způsobem dopravy na zápasy je vlastním automobilem, naopak relativně málo zastoupena je zde i přes výrazné zastoupení fanoušků z Liberce a okolí městská hromadná doprava.
Zajímal nás rovněž preferovaný způsob nákupu permanentek či jednorázových vstupenek. U jednorázového ticketingu naprosto převládá nákup online, který využívá 78 % respondentů. Zbytek volí osobní nákup, z čehož pouze 6 % fanoušků volí nákup až v den utkání. Naopak u permanentek je tento poměr mnohem vyrovnanější, s 55 % dokonce převládá osobní nákup na Rotundě před online metodou.
Vzhledem k tomu, že jsme se zajímali o zážitek fanoušků na koronavirem ovlivněných zápasech, dotazovali jsme se rovněž, kolik příznivců v tomto ročníku dorazilo na alespoň jeden zápas extraligy či Generali Česká Cupu. Takto ovlivněná utkání si vyzkoušely zhruba dvě třetiny fanoušků, o nichž jsme mohli čerpat další důležitá data.
Ptali jsme se dále, jak moc ovlivnila opatření, jako například sezení s rozestupy či jiné vstupy do haly, zážitek fanoušků z utkání. Na stupnici od 1 do 5, kdy známkování bylo stejné, jako ve škole, zvolila naprostá většina hodnocení mezi jedničkou a trojkou, přičemž nejvíce byla zastoupena jednička. Naopak čtyřek a nedostatečných jsme obdrželi pouze velmi nízké procento.
Dále nás zajímalo, která konkrétní opatření našim fanouškům vadí. V tomto ohledu se jako nejproblematičtější ukázalo nošení roušek, dále pak nejvíce fanouškům kazí zážitek z hokejového utkání nutnost sedět s rozestupy či nemožnost kontaktu s hráči. Nejméně naopak omezuje naše příznivce nutnost využít jiný vstup do haly, nemožnost využít fanshop vstupem zevnitř arény či redukce doprovodného programu.
Ptali jsme se rovněž, které z potenciálních opatření by naše fanoušky od zápasu naprosto odradilo. Nejvíce, zhruba 22 %, považují za zcela odrazující faktor strach z nákazy, pro 17 % příznivců by pak nebylo ochotno přijít na hokej v roušce. Naopak přibližně 53 % odpovědělo, že by je neodradilo žádné z uvedených omezení.
Další otázkou bylo, jak rizikovým je podle fanoušků hokejové utkání z pohledu nákazy nemocí COVID-19. Na stupnici od 1 do 10, kdy 1 znamenala velmi vysoké riziko a 10 minimální riziko, uvedla většina fanoušků odpověď 7 či více, tedy relativně malé riziko. Vážený průměr odpovědi zde dosahoval přibližně 7,7.
Fanoušci jsou ve většině případů ochotni akceptovat také další opatření, která by vedla k možnosti navštívit utkání. Pro téměř 90 % je zcela akceptovatelné měření teploty u vstupu do haly, více než 3/4 příznivců by byla ochotná kupovat vstupenku na jméno a prokazovat se osobním dokladem při vstupu do haly. Problém však většina fanoušků nemá ani s vyplněním zdravotního dotazníku či omezením prodeje a konzumace občerstvení.
V tuto chvíli je již jasné, že se minimálně část zápasů odehraje zcela bez fanoušků. Zajímali jsme se tedy, o jakou formu kompenzací by měli majitelé permanentek zájem za utkání, na něž nebudou moci dorazit. Respondenti mohli zvolit více odpovědí. Vůbec nejčastěji odpovídali, že by měli zájem o slevu na permanentku na příští sezonu. Celých 42 % permanentkářů dokonce nemá zájem o žádnou formu kompenzace, dalších 30 % z nich uvádí, že je pro ně vhodnou kompenzací možnost sledovat zápasy online z pohodlí svého domova (například pomocí HokejkaTV.cz).
V součtu více než 80 % fanoušků je vzhledem k nastalé situaci ochotno tolerovat vyšší míru prezentace klubových partnerů na komunikačních kanálech Bílých Tygrů. Nepřijatelná je tato varianta pouze pro 4 % fanoušků.
Optimistickou zprávou na závěr pak je, že i navzdory současné situaci je více než 90 % permanentkářů ochotno si v příští sezoně zakoupit novou permanentní vstupenku. Pouze 1 % uvádí, že by si ji rozhodně nekoupilo, dvě procenta pak volí odpověď "Nevím".
Všem účastníkům dotazníkového šetření děkujeme za jejich názory. Velmi si jich vážíme a budou brány v úvahu při rozhodování o dalších krocích vůči našim příznivcům při tvorbě kompenzací či dalších marketingových strategií.
Děkujeme, že jste i v této situaci s námi!
Pro sdílení musíte povolit cookies sociálních sítí. Detaily a nastavení
Sdílet