Akademie Bílí tygři Liberec

Ptali jsme se fanoušků. Přinášíme výsledky velkého tygřího dotazníku!

Date of publication Author Klub

Liberec - V minulých týdnech měli fanoušci Bílých Tygrů možnost zapojit se do velkého dotazníku, v němž jsme zjišťovali názory našich příznivců na současnou koronavirovou pandemii a další informace, které nám pomohou poznat svou cílovou skupinu. Níže zveřejňujeme kompletní výsledky tohoto průzkumu.

prezentace slide 1

Do dotazníku, který probíhal od 24. října do 2. listopadu, se za těchto devět dní stihlo zapojit neuvěřitelných 1 786 fanoušků. Všem účastníkům ještě jednou děkujeme! Z těchto respondentů bylo 66 % mužů a 34 % žen, mezi nimiž mělo zastoupení celé spektrum věkových kategorií.

prezentace slide 1

Více než polovina respondentů, zhruba 52 %, měla zakoupenou permanentní vstupenku v sezoně 2019/20, ještě více, necelých 53 %, pak má zakoupenou permanentku pro ročník 2020/21. Většinu respondentů tak tvořili majitelé permanentních vstupenek.

prezentace slide 1

Téměř půlka z fanoušků uvedla, že bydlí v Liberci. Pokud připočteme širší okolí, z něj je většina všech respondentů, nicméně hned 11 % příznivců uvedlo, že na zápasy Bílých Tygrů dojíždí více než 100 km. Nejčastějším způsobem dopravy na zápasy je vlastním automobilem, naopak relativně málo zastoupena je zde i přes výrazné zastoupení fanoušků z Liberce a okolí městská hromadná doprava.

prezentace slide 1

Zajímal nás rovněž preferovaný způsob nákupu permanentek či jednorázových vstupenek. U jednorázového ticketingu naprosto převládá nákup online, který využívá 78 % respondentů. Zbytek volí osobní nákup, z čehož pouze 6 % fanoušků volí nákup až v den utkání. Naopak u permanentek je tento poměr mnohem vyrovnanější, s 55 % dokonce převládá osobní nákup na Rotundě před online metodou.

prezentace slide 1

Vzhledem k tomu, že jsme se zajímali o zážitek fanoušků na koronavirem ovlivněných zápasech, dotazovali jsme se rovněž, kolik příznivců v tomto ročníku dorazilo na alespoň jeden zápas extraligy či Generali Česká Cupu. Takto ovlivněná utkání si vyzkoušely zhruba dvě třetiny fanoušků, o nichž jsme mohli čerpat další důležitá data.

prezentace slide 1

Ptali jsme se dále, jak moc ovlivnila opatření, jako například sezení s rozestupy či jiné vstupy do haly, zážitek fanoušků z utkání. Na stupnici od 1 do 5, kdy známkování bylo stejné, jako ve škole, zvolila naprostá většina hodnocení mezi jedničkou a trojkou, přičemž nejvíce byla zastoupena jednička. Naopak čtyřek a nedostatečných jsme obdrželi pouze velmi nízké procento.

prezentace slide 1

Dále nás zajímalo, která konkrétní opatření našim fanouškům vadí. V tomto ohledu se jako nejproblematičtější ukázalo nošení roušek, dále pak nejvíce fanouškům kazí zážitek z hokejového utkání nutnost sedět s rozestupy či nemožnost kontaktu s hráči. Nejméně naopak omezuje naše příznivce nutnost využít jiný vstup do haly, nemožnost využít fanshop vstupem zevnitř arény či redukce doprovodného programu.

prezentace slide 1

Ptali jsme se rovněž, které z potenciálních opatření by naše fanoušky od zápasu naprosto odradilo. Nejvíce, zhruba 22 %, považují za zcela odrazující faktor strach z nákazy, pro 17 % příznivců by pak nebylo ochotno přijít na hokej v roušce. Naopak přibližně 53 % odpovědělo, že by je neodradilo žádné z uvedených omezení.

prezentace slide 1

Další otázkou bylo, jak rizikovým je podle fanoušků hokejové utkání z pohledu nákazy nemocí COVID-19. Na stupnici od 1 do 10, kdy 1 znamenala velmi vysoké riziko a 10 minimální riziko, uvedla většina fanoušků odpověď 7 či více, tedy relativně malé riziko. Vážený průměr odpovědi zde dosahoval přibližně 7,7.

prezentace slide 1

Fanoušci jsou ve většině případů ochotni akceptovat také další opatření, která by vedla k možnosti navštívit utkání. Pro téměř 90 % je zcela akceptovatelné měření teploty u vstupu do haly, více než 3/4 příznivců by byla ochotná kupovat vstupenku na jméno a prokazovat se osobním dokladem při vstupu do haly. Problém však většina fanoušků nemá ani s vyplněním zdravotního dotazníku či omezením prodeje a konzumace občerstvení.

prezentace slide 1

V tuto chvíli je již jasné, že se minimálně část zápasů odehraje zcela bez fanoušků. Zajímali jsme se tedy, o jakou formu kompenzací by měli majitelé permanentek zájem za utkání, na něž nebudou moci dorazit. Respondenti mohli zvolit více odpovědí. Vůbec nejčastěji odpovídali, že by měli zájem o slevu na permanentku na příští sezonu. Celých 42 % permanentkářů dokonce nemá zájem o žádnou formu kompenzace, dalších 30 % z nich uvádí, že je pro ně vhodnou kompenzací možnost sledovat zápasy online z pohodlí svého domova (například pomocí HokejkaTV.cz).

prezentace slide 1

V součtu více než 80 % fanoušků je vzhledem k nastalé situaci ochotno tolerovat vyšší míru prezentace klubových partnerů na komunikačních kanálech Bílých Tygrů. Nepřijatelná je tato varianta pouze pro 4 % fanoušků.

prezentace slide 1

Optimistickou zprávou na závěr pak je, že i navzdory současné situaci je více než 90 % permanentkářů ochotno si v příští sezoně zakoupit novou permanentní vstupenku. Pouze 1 % uvádí, že by si ji rozhodně nekoupilo, dvě procenta pak volí odpověď "Nevím".

Všem účastníkům dotazníkového šetření děkujeme za jejich názory. Velmi si jich vážíme a budou brány v úvahu při rozhodování o dalších krocích vůči našim příznivcům při tvorbě kompenzací či dalších marketingových strategií.

Děkujeme, že jste i v této situaci s námi!

Pro sdílení musíte povolit cookies sociálních sítí. Detaily a nastavení

Sdílet

Nejnovější video

Policistou na zkoušku! Do náborové akce se zapojili i naši junioři

Nejnovější články

Rekordní počet Čechů na draftu USHL! Volba padla i na čtyři Tygry

Slavnostní tečka za sezónou. Bílí Tygři znovu ocení hráče akademie

Mistrovství do 18 let? Velikánský zážitek, hlásí z Frisca patnáctiletý Kachlíř

Klubové oblečení

TRÉNINK
povinné vybavení

ZÁPAS
povinné vybavení

TRÉNINK, ZÁPAS A VOLNÝ ČAS
doporučené vybavení