Akademie Bílí Tygři Liberec

Hokej zdražuje, ceny přesto držíme na možném minimu, říká viceprezident klubu Lukáš Přinda

Date of publication Author Klub

Liberec - Přípravy na novou sezonu vrcholí. Letos se však Bílí Tygři musejí vyrovnávat kromě běžných provozních výzev také s novou překážkou v podobě vysoké inflace a růstu provozních nákladů. „Jsme si vědomi, že není v naší pozici možné všechny tyto ekonomické dopady přenášet pouze na naše fanoušky. Proto se snažíme držet ceny vstupenek na možném minimu,“ popisuje viceprezident klubu Lukáš Přinda.

Co si máme představit pod pojmem rostoucí náklady?
Veškeré provozní náklady klubu stoupají. Patří mezi ně výdaje na energie, pronájem Home Credit Areny, cestovní náklady nebo výdaje na pořízení sportovního vybavení. To vše dopadá nejen na A-tým, ale také na mládežnickou Tělovýchovnou jednotu. V podstatě neexistuje položka, které by se nedotklo meziroční zdražení.

V jak vysokých hladinách se růst nákladů pohybuje?
Zvýšení cen se liší položku od položky, nicméně v některých případech dosahuje i vyšších desítek procent. Abych uvedl konkrétní čísla, jen pronájem Home Credit Areny bude pro sezonu 2022/23 o tři miliony korun dražší, než doposud. Za hokejky pro hráče A-týmu zaplatí klub o jeden milionů korun více než loni. A takto bychom mohli pokračovat. V součtu se jedná o poměrně výrazný nárůst cen, se kterým se musíme vyrovnat. K tomu je třeba připomenout, že minulý ročník stále ještě výrazně poznamenala pandemie onemocnění covid-19, jejíž dopady rovněž zasáhly rozpočet. Na žádné kompenzace však za uplynulou sezonu klub, stejně jako ostatní poznamenané sportovní organizace, nedosáhl. Do nové sezony tedy vstupujeme ve složité situaci, se kterou se musíme vypořádat.

Jak tato situace dopadne na klienta?
Předně je potřeba připomenout, že v českých poměrech je hokej financován z 85 procent z prodeje reklamy a jen malou část pak tvoří příjmy z ticketingu. Přitom jinde v cizině je to mnohdy obráceně. Zvýšení nákladů se tedy promítne do ceny reklamního plnění či pronájmu skyboxů. Vstupenky a permanentky se zdraží znatelně méně. Respektujeme totiž i ekonomickou situaci, jak dopadá na jednotlivé rodiny a fanoušky.

Viceprezident klubu Mgr. Lukáš Přinda
Jako klub chceme být i nadále co nejvíce otevření celým rodinám, snažíme se jim tedy vyjít vstříc, aby z hokeje nadále zůstala rodinná zábava. Uvědomujeme si, že právě na rodiny s dětmi dopadá zvýšení všech nákladů velmi výrazně, nechceme je tedy ještě více zatěžovat.

O kolik se tedy zdraží permanentní vstupenky?
Nejvíce budou zvýhodněni naši Kapitáni a Asistenti, tedy permanentkáři, kteří se v covidovém ročníku 2020/21 vzdali ceny za své sezónní vstupenky a kteří si tak budou moci novou permanentku koupit za stejnou cenu, jako ve zmíněné sezoně 2020/21.

Také loňských majitelů permanentek se zdražení dotkne pouze minimálně, bude to přibližně o 4 až 6 procent dle kategorie vstupenky. Nejvýraznější skok tak bude u cen pro nové permanentkáře. I zde však bude zvýšení pouze v rámci několika set korun. V rámci porovnání s již zveřejněnými ceníky dalších klubů na sezonu 2022/23 patří permanentky Bílých Tygrů v extralize do levnější poloviny. Stejný přístup pak budeme volit také u jednorázového ticketingu.

Zdraží také dětské permanentky?
Permanentních vstupenek pro děti se, stejně jako v případě jednorázového vstupného, zdražení nedotkne. Jako klub chceme být i nadále co nejvíce otevření celým rodinám, snažíme se jim tedy vyjít vstříc, aby z hokeje nadále zůstala rodinná zábava. Uvědomujeme si, že právě na rodiny s dětmi dopadá zvýšení všech nákladů velmi výrazně, nechceme je tedy ještě více zatěžovat.

Jaké očekáváte prodeje permanentních vstupenek?
Naším vytyčeným cílem je udržet stejný počet permanentek, jako v uplynulých sezonách. Věříme, že si fanoušci navzdory situaci najdou cestu zpět do hlediště. Zároveň si jsme vědomi trendu, kdy v posledních letech přibývalo fanoušků, kteří dávali před permanentkami přednost jednorázovému vstupnému. Předpokládáme, že tento trend bude ještě sílit.

Návštěva hokejového utkání znamená další související náklady v podobě nákupu občerstvení či fanpředmětů. Poznamená také zmíněné segmenty zdražení?
V tuto chvíli jsme uprostřed jednání s nájemcem stánků občerstvení v Home Credit Areně. Je třeba říct, že na jejich segment dopadla covidová pandemie velmi razantně. Přesto je naším společným cílem, aby již ceny v porovnání s letošním play-off znovu nestoupaly. Nově také zapracujeme produkt v podobě dětského zvýhodněného menu. To by mělo od září rozšířit nabídku sortimentu za cenu zhruba 80 Kč.

Věříte, že se může návštěvnost hokejových utkání vrátit na hodnoty z doby před covidem?
Jsme o tom přesvědčeni. Je nám jasné, že půjde o běh na delší trať, lidé se naučili po dobu pandemie chovat odlišně. Nicméně uděláme vše pro to, aby si fanoušci opět připomněli, jakou atmosféru si mohou na zápasech Bílých Tygrů užít. Je to pro nás velká výzva, o to více se však těšíme, až se v září opět všichni sejdeme zpět v Home Credit Areně!

Pro sdílení musíte povolit cookies sociálních sítí. Detaily a nastavení

Sdílet

Nejnovější video

Policistou na zkoušku! Do náborové akce se zapojili i naši junioři

Nejnovější články

Výsledky žáků: Stoprocentní úspěšnost a plno branek

Dorost proti Slavii dotáhl dvougólové manko, v prodloužení ale prohrál

Nepovedená prostřední dvacetiminutovka stála juniory zápas s Plzní

Klubové oblečení

TRÉNINK
povinné vybavení

ZÁPAS
povinné vybavení

TRÉNINK, ZÁPAS A VOLNÝ ČAS
doporučené vybavení